كلية الآداب

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : لغة أوربية حديثة (1)

2023 - 2024

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 4/12/2024
الجامعة :جامعة المنصورة
الكلية :كلية الآداب
القسم :علم النفس
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: 3
اسم المقرر: لغة أوربية حديثة (1)
الفرقة: أولى علم نفس
عنوان البرنامج:
  • ليسانس الآداب علم النفس
التخصص: رئيسياً
عدد الساعات: نظري: 4فصل: عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. يهدف هذا المقرر إلى تطوير مهارات الطلاب الأساسية في الكتابة والقراءة والاستماع والتحدث. كما يهدف إلى تحسين معرفة الطلاب بمصطلحات اللغة الإنجليزية المستخدمة في مجال تخصص الطالب، بالإضافة إلى إتقان القواعد النحوية اللازمة للتعبير السليم.
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
1Present simple– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions1
2Present continuous– a translation passage – a writing task2
3Past simple– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task3
4Past continuous - a reading comprehension passage – idiomatic expressions4
5Present perfect simple– a translation passage – a reading comprehension passage5
6Present perfect continuous– a reading comprehension passage- situational dialogues and related idiomatic expressions6
7Past perfect– a translation passage – a writing task7
8Passive and active voice– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task8
9Indirect questions and polite inquiries - a reading comprehension passage – idiomatic expressions9
10Superlatives and comparatives– a reading comprehension passage – terminology for tourism and travel10
11Conjunctions, adverbs, and prepositions as connectors – a translation passage – a writing task11
12Phrasal verbs - a reading comprehension passage – idiomatic expressions12
13Conditional and if-sentences– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions13
14Future time - a reading comprehension passage – idiomatic expressions14
15revision15

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
المحاضرات
العروض التقديمية
المناقشات

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
  1. ساعات مكتبية زائدة لتلقي استفساراتهم ومساعدتهم في حل اي مشاكل قد تواجههم

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1تكليفات وواجبات منزليةطوال الفصل الدراسي
2امتحان نهائينهاية الفصل الدراسي
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1تكليفات وواجبات منزلية20
2امتحان نهائي80
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1كتاب المقرر المقترح من مجلس القسمكتب ملزمة
2Face to Face intermediate by Chris Redstone and Gillie Cunninghamكتب مفتوحة
3English Grammar in Context intermediate by Michael Vinceكتب مفتوحة

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
Present simple– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions1
Present continuous– a translation passage – a writing task2
Past simple– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task3
Past continuous - a reading comprehension passage – idiomatic expressions4
Present perfect simple– a translation passage – a reading comprehension passage5
Present perfect continuous– a reading comprehension passage- situational dialogues and related idiomatic expressions6
Past perfect– a translation passage – a writing task7
Passive and active voice– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task8
Indirect questions and polite inquiries - a reading comprehension passage – idiomatic expressions9
Superlatives and comparatives– a reading comprehension passage – terminology for tourism and travel10
Conjunctions, adverbs, and prepositions as connectors – a translation passage – a writing task11
Phrasal verbs - a reading comprehension passage – idiomatic expressions12
Conditional and if-sentences– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions13
Future time - a reading comprehension passage – idiomatic expressions14
revision15

اساتذة المادة: -
  1. اسماء احمد الشربينى حسن
رئيس مجلس القسم العلمى: -
محمد حسين محمد سعد الدين الحسينى