كلية الآداب

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : اللغة الأوربية الحديثة(4)

2023 - 2024

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 21/11/2024
الجامعة :جامعة المنصورة
الكلية :كلية الآداب
القسم :الوثائق والمكتبات والمعلومات
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: 5
اسم المقرر: اللغة الأوربية الحديثة(4)
الفرقة: رابعة وثائق و مكتبات و معلومات
عنوان البرنامج:
  • ليسانس الآداب وثائق ومكتبات ومعلومات
التخصص: رئيسياً
عدد الساعات: نظري: 4فصل: عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. يهدف هذا المقرر إلى تطوير مهارات الطلاب الأساسية في الكتابة والقراءة والاستماع والتحدث. كما يهدف إلى تحسين معرفة الطلاب بمصطلحات اللغة الإنجليزية المستخدمة في مجال تخصص الطالب، بالإضافة إلى إتقان القواعد النحوية اللازمة للتعبير السليم.
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
11 Present simple– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions 11
22 Present continuous– a translation passage – a writing task 22
33 Past simple– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task 33
44 Past continuous - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 44
55 Present perfect simple– a translation passage – a reading comprehension passage 55
66 Present perfect continuous– a reading comprehension passage- situational dialogues and related idiomatic expressions 66
77 Past perfect– a translation passage – a writing task 77
88 Passive and active voice– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task 88
99 Indirect questions and polite inquiries - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 99
1010 Superlatives and comparatives– a reading comprehension passage – terminology for tourism and travel 1010
1111 Conjunctions, adverbs, and prepositions as connectors – a translation passage – a writing task 1111
1212 Phrasal verbs - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 1212
1313 Conditional and if-sentences– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions 1313
1414 Future time - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 1414
15revision15

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
المحاضرة
العروض التقديمية
المناقشات

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
  1. ساعات مكتبية زائدة لتلقي استفساراتهم ومساعدتهم في حل اي مشاكل قد تواجههم

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1التكلفياتطوال اسابيع الدراسة
2الامتحان النهائينهاية الفصل الدراسي
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1التكليفات20
2الامتحان النهائي80
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1الكتاب المقترح من مجلس القسمكتب ملزمة

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
1 Present simple– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions 11
2 Present continuous– a translation passage – a writing task 22
3 Past simple– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task 33
4 Past continuous - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 44
5 Present perfect simple– a translation passage – a reading comprehension passage 55
6 Present perfect continuous– a reading comprehension passage- situational dialogues and related idiomatic expressions 66
7 Past perfect– a translation passage – a writing task 77
8 Passive and active voice– situational dialogues and related idiomatic expressions – a writing task 88
9 Indirect questions and polite inquiries - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 99
10 Superlatives and comparatives– a reading comprehension passage – terminology for tourism and travel 1010
11 Conjunctions, adverbs, and prepositions as connectors – a translation passage – a writing task 1111
12 Phrasal verbs - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 1212
13 Conditional and if-sentences– a reading comprehension passage – situational dialogues and related idiomatic expressions 1313
14 Future time - a reading comprehension passage – idiomatic expressions 1414
revision15

اساتذة المادة: -
  1. رانية شوقى محمد حسن
رئيس مجلس القسم العلمى: -
أشرف منصور البسيونى رداد