Faculty of Specific Education, MitGhmar

Model (No 12)

Course Specification : -

2006 - 2007

 
Farabi Quality Management of Education and Learning - 22/12/2024
University :Mansoura University
Faculty :Faculty of Specific Education, MitGhmar
Department :Educational and Psychological Sciences
1- Course data :-
Code: 0
Course title: -
Year/Level: رابعة التربية الفنية
Program Title:
  • All Academic programmes
Specialization:
Teaching Hours: Theoretical: 2Tutorial: Practical:
2- Course aims :-
  1. ان يتعرف الطالب على بعض المفاهيم الاساسية فى المناهج مثل المنهج -التخطيط-عناصر المنهج-اسس بناء المنهج.
  2. ان يتعرف الطالب على بعض العناصر الهامة فى المناهج: *تطوير المنهج - *تنظيمات المنهج.
3- Course Learning Outcomes :-
4- Course contents :-
NoTopicsWeek
1 اجراءات تقويم المنهج وتطويره.
2 تطوير المنهج.
3 اسس بناء المناهج.
4 تنظيمات المناهج .
5 مقدمة عن ماهية المنهج .
6 اتجاهات غير تقليدية فى تعليم المنهج التربوى.
7 التقويم.
8 بناء المناهج وتخطيطها.

5- Teaching and learning methods :-
SMethod
المحاضرة.
المناقشة.
طريقة حل المشكلات.

6- Teaching and learning methods of disables :-
    No data found.

7- Student assessment :-
A. Timing
NoMethodWeek
1اختبار شفوي. الثانى
2اختبار شفوي. الثالث
3مهام تعليمية. الخامس
4اختبار شفوي. السادس
B. Degree
NoMethodDegree
1Mid_term examination0
2Final_term examination80
3Oral examination 0
4Practical examination 0
5Semester work20
6Other types of asessment0
Total100%

8- List of books and references
SItemType
1احمد ابراهيم قنديل(1995): المناهج الحديثة,المنصورة,دار الوفاء.
2جابر عبد الحميد جابر(1999) استراتيجيات التدريس والتعلم, القاهرة,دار الفكر العربى.
3فؤاد سليمان قلاده (2004) :نظرية المنهج والنموذج التربوى, الاسكندرية,منشاة المعادى.

9- Matrix of knowledge and skills of the course
SContentStudy week
اجراءات تقويم المنهج وتطويره.
تطوير المنهج.
اسس بناء المناهج.
تنظيمات المناهج .
مقدمة عن ماهية المنهج .
اتجاهات غير تقليدية فى تعليم المنهج التربوى.
التقويم.
بناء المناهج وتخطيطها.

Course Coordinator(s): -
  1. Ihab Goudah Ahmed Tolba
Head of department: -
Abdel-Azim Elsaeed Mustafa