الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم : |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | Eng121 | اسم المقرر: | اللغة الانجليزية | الفرقة: | أولى علم نفس | عنوان البرنامج: | - ليسانس الآداب و التربية علم النفس
| التخصص: | رئيسياً | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | 2 | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - 1. Equip the students with reasonable skills necessary for successful communication in both oral and written forms of the language.
- 2. Help students acquire the sub-skills such as reading or listening for gist or specific information, and use vocabulary in a meaningful context.
- 3. Understand spoken and written English and use it in their daily life.
- 4. Provide students with comprehensive knowledge of English skills (reading, writing, listening and speaking).
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | 4. Provide students with comprehensive knowledge of English skills (reading, writing, listening and speaking). | First | 2 | Selected Comprehension Passages | Second | 3 | Selected Comprehension Passages | Third | 4 | Selected Comprehension Passages | Fourth | 5 | Selected Comprehension Passages | Fifth | 6 | Cloze Tests | Sixth | 7 | Grammar: Nouns and Adjectives | Seventh | 8 | Grammar: Verbs and Adverbs | Eighth | 9 | Grammar: Prepositions and Conjunctions | Ninth | 10 | Grammar: Interjections | Tenth | 11 | Listen and Speak: Units 1 and 2 | Eleventh | 12 | Listen and Speak: Units 3 and 4 | Twelfth | 13 | English Idioms | Thirteenth | 14 | Phrasal verbs | Fourteenth |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| Class Discussion | | Class Participation | | Listening Practice | | Writing Practice |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| - 1. Using Word processor with a spelling checker
- 2. Providing instructions Verbally and in writing
- 3. Using slow pronunciation
- 4. Giving easy topics
|
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | Midterm | Sixth | 2 | Oral Exam | Twelfth | 3 | Homework | Tenth and Thirteenth |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | Midterm | 20% | 2 | Oral Exam | 25% | 3 | Homework | 55% | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Virginia Evans / Jenny Dooley, 2008, Enterprise 1- Beginner Course book, Express Publishing, London. | كتب مفتوحة | 2 | Daniel Menaker - A Good Talk: The Story and Skill of Conversation (published 2010) | كتب مفتوحة | 3 | Betty Schrampfer Azar& Stacy A. Hagen. Basic English Grammar. Amazon, 2011. | كتب مفتوحة | 4 | Sherrie L. Nist. Improving Vocabulary Skills (Papereback 2009) | كتب مفتوحة | 5 | http://funeasyenglish.com/amarican-english-pronunciation.htm | مواقع انترنت | 6 | http://www.learnenglish.de/vocabulary/buildings.htm | مواقع انترنت |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| 4. Provide students with comprehensive knowledge of English skills (reading, writing, listening and speaking). | First | | Selected Comprehension Passages | Second | | Selected Comprehension Passages | Third | | Selected Comprehension Passages | Fourth | | Selected Comprehension Passages | Fifth | | Cloze Tests | Sixth | | Grammar: Nouns and Adjectives | Seventh | | Grammar: Verbs and Adverbs | Eighth | | Grammar: Prepositions and Conjunctions | Ninth | | Grammar: Interjections | Tenth | | Listen and Speak: Units 1 and 2 | Eleventh | | Listen and Speak: Units 3 and 4 | Twelfth | | English Idioms | Thirteenth | | Phrasal verbs | Fourteenth |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - برسوم فكرى برسوم جاد
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| عبير مصطفى عبدالرازق الجمل |