الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
| 1- 1- بيانات المقرر :- |
| | الرمز الكودى: | 4 | | اسم المقرر: | صوتيات | | الفرقة: | رابعة لغة انجليزية | | عنوان البرنامج: | | | التخصص: | | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
| 2- 2- أهداف المقرر :- |
| - To know the main features of English phonology
- To develop the Students'ability to recognize various English sounds
- To enhance the students' ability to produce different English sounds
- To acquaint students with the features of stress, prominence, and intonation
- To acquaint students with stress and intonation patterns
- To familiarize students with the phonological problems facing Arab learners
|
| 3- 3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
| 4- 4- محتويات المقرر :- |
| | م | الموضوع | الأسبوع |
|---|
| 1 | Stops, fricatives and affricates | | | 2 | Nasals, hatenals and continumts | | | 3 | Vowels and semivowels | | | 4 | Diphthongs and triphthongs | | | 5 | Syllables | | | 6 | Assimilation | | | 7 | Tone units | | | 8 | Tones and functions | | | 9 | Weak and strong forms | | | 10 | Iintonation | | | 11 | Stress, pitch | | | 12 | Rrhythm | | | 13 | Phonological problems facing Arab learners | |
|
|
| 5- 5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| | م | الاسلوب |
|---|
| White Board | | Individual Listening in the Lab | | Supplementary listening materials |
|
|
| 6- 6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
| 7- 7- تقويم الطلاب :- |
| - التوقيت |
| | م | الطريقة | الأسبوع |
|---|
| 1 | Short quizzes | 4 | | 2 | Research Papers | 6 | | 3 | Mid- Term Exam | 8 | | 4 | Oral Exam | 12 | | 5 | Final Written Exam | 14 |
|
| - توزيع الدرجات |
| | م | الطريقة | الدرجة |
|---|
| 1 | امتحان نصف الترم | 10 | | 2 | امتحان آخر الترم | 60 | | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | | 4 | الامتحان العملى | | | 5 | أعمال الترم | 10 | | 6 | طرق أخرى للتقييم | 10 | | المجموع | 100% |
|
|
| 8- 8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| | م | المراجع | النوع |
|---|
| 1 | Wells, John (2000). Longman Pronunciation Dictionary, London: Longman | | | 2 | Crutenden, Intonation | |
|
|
| 9- 9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| | م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
|---|
| Stops, fricatives and affricates | | | Nasals, hatenals and continumts | | | Vowels and semivowels | | | Diphthongs and triphthongs | | | Syllables | | | Assimilation | | | Tone units | | | Tones and functions | | | Weak and strong forms | | | Iintonation | | | Stress, pitch | | | Rrhythm | | | Phonological problems facing Arab learners | |
|
|
| اساتذة المادة: - |
| - فاطمة عبد الحميد محمد
|
| رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| ممدوح عبدالمنعم حسانين الكنانى |