الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 4 | اسم المقرر: | صوتيات | الفرقة: | رابعة لغة انجليزية | عنوان البرنامج: | | التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - To know the main features of English phonology
- To develop the Students'ability to recognize various English sounds
- To enhance the students' ability to produce different English sounds
- To acquaint students with the features of stress, prominence, and intonation
- To acquaint students with stress and intonation patterns
- To familiarize students with the phonological problems facing Arab learners
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | Stops, fricatives and affricates | | 2 | Nasals, hatenals and continumts | | 3 | Vowels and semivowels | | 4 | Diphthongs and triphthongs | | 5 | Syllables | | 6 | Assimilation | | 7 | Tone units | | 8 | Tones and functions | | 9 | Weak and strong forms | | 10 | Iintonation | | 11 | Stress, pitch | | 12 | Rrhythm | | 13 | Phonological problems facing Arab learners | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| White Board | | Individual Listening in the Lab | | Supplementary listening materials |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | Short quizzes | 4 | 2 | Research Papers | 6 | 3 | Mid- Term Exam | 8 | 4 | Oral Exam | 12 | 5 | Final Written Exam | 14 |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 10 | 2 | امتحان آخر الترم | 60 | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | 4 | الامتحان العملى | | 5 | أعمال الترم | 10 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 10 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Wells, John (2000). Longman Pronunciation Dictionary, London: Longman | | 2 | Crutenden, Intonation | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| Stops, fricatives and affricates | | | Nasals, hatenals and continumts | | | Vowels and semivowels | | | Diphthongs and triphthongs | | | Syllables | | | Assimilation | | | Tone units | | | Tones and functions | | | Weak and strong forms | | | Iintonation | | | Stress, pitch | | | Rrhythm | | | Phonological problems facing Arab learners | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - فاطمة عبد الحميد محمد
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| ممدوح عبدالمنعم حسانين الكنانى |