الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم المناهج وطرق التدريس |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 1 | اسم المقرر: | طرق تدريس | الفرقة: | ثالثة لغة انجليزية | عنوان البرنامج: | - ليسانس الآداب والتربية تعليم أساسي لغة إنجليزية
| التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - Developing the pre-service primary English teachers’ knowledge and skills of teaching young children at the primary stage.
- Getting the pre-service primary English teachers to understand foreign and second language acquisition and learning
- Getting the pre-service primary English teachers to understand foreign and second language Methods of Teaching English as a Foreign Language
- Familiarizing the pre-service primary English teachers’ with theories of teaching and learning English at the primary stage.
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | learners' individual differences | | 2 | lesson planning | | 3 | teaching vocabulary | | 4 | teaching speaking skills | | 5 | teaching reading skills | | 6 | questioning skills | | 7 | langauge thoery & langauge development | | 8 | approaches to langauge teaching and learning | | 9 | cooperative langauge learning | | 10 | classroom assessment for young learners | | 11 | classroom management | | 12 | using games in the langauge classroom | | 13 | using songs in the langauge classroom | | 14 | Developing supplementary materials for teaching EFL to young learners | | 15 | Teaching Handwriting | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| lecture | | group discussion | | modeling | | cooperative groups |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | 1 | 3, 4, 6 & 8 | 2 | 2 | 6 & 8 | 3 | 3 | 14 |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | | 2 | امتحان آخر الترم | 100 | 3 | الامتحان الشفوى | | 4 | الامتحان العملى | | 5 | أعمال الترم | | 6 | طرق أخرى للتقييم | | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Methods of Teaching English as a Foreign Language for Third Year Primary Education Students | | 2 | SPEER (2002). AED/IELP_II | | 3 | Teaching Children English (2003) | | 4 | www.successforall.net | | 5 | www.exchanges.state.gov/forum/ | | 6 | www.onestopenglish.com/ | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| learners' individual differences | | | lesson planning | | | teaching vocabulary | | | teaching speaking skills | | | teaching reading skills | | | questioning skills | | | langauge thoery & langauge development | | | approaches to langauge teaching and learning | | | cooperative langauge learning | | | classroom assessment for young learners | | | classroom management | | | using games in the langauge classroom | | | using songs in the langauge classroom | | | Developing supplementary materials for teaching EFL to young learners | | | Teaching Handwriting | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - أسماء عبد المنعم مصطفى محمود
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| |