الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم : |
|
| 1- 1- بيانات المقرر :- |
| | الرمز الكودى: | Eng121 | | اسم المقرر: | لغه انجليزيه | | الفرقة: | أولى لغة عربية | | عنوان البرنامج: | - ليسانس الآداب والتربية تعليم أساسي لغة عربية
| | التخصص: | رئيسياً | | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | 2 | عملى: | |
|
| 2- 2- أهداف المقرر :- |
| - Equip the students with reasonable skills necessary for successful communication in both oral and written forms of the language
- Help students acquire the sub-skills such as reading or listening for gist or specific information, and use vocabulary in a meaningful context
- Understand spoken and written English and use it in their daily life
- Provide students with comprehensive knowledge of English skills (reading, writing, listening and speaking)
|
| 3- 3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
| 4- 4- محتويات المقرر :- |
| | م | الموضوع | الأسبوع |
|---|
| 1 | Reading Comprehension Quizzes | 1+2 | | 2 | Reading Comprehension Passages | 2+3 | | 3 | Cloze Practice Paragraph | 4 | | 4 | Word Meanings from Context | 4+6 | | 5 | English Vocabulary | 7 | | 6 | Passages for Translation | 8 | | 7 | English Structure | 9+10 | | 8 | Writing Practice | 11 | | 9 | Conversation Practice | 12+13 |
|
|
| 5- 5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| | م | الاسلوب |
|---|
| Lecture | | Discussion | | Cooperative learning | | Brainstorming |
|
|
| 6- 6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| - Giving remedial courses
- Providing written copies or detailed outlines of lectures or points made in class
- Making lesson plans that encourage more student involvement
- Considering additional time requirements for students with speech impairments in discussion activities
- Giving handouts in electronic formats in advance
|
|
| 7- 7- تقويم الطلاب :- |
| - التوقيت |
| | م | الطريقة | الأسبوع |
|---|
| 1 | (1) Quiz | 3 | | 2 | Quiz (2) | 6 | | 3 | Mid-term Exam | 8 | | 4 | Workbook | 11 | | 5 | Attendance+ Participation | Weekly | | 6 | Final Exam | 15 |
|
| - توزيع الدرجات |
| | م | الطريقة | الدرجة |
|---|
| 1 | Online Quiz | 10 | | 2 | Online Quiz | 10 | | 3 | Written Exam | 20 | | 4 | Handout | 15 | | 5 | In Class | 10 | | 6 | Final Exam | 85 | | المجموع | 100% |
|
|
| 8- 8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| | م | المراجع | النوع |
|---|
| 1 | English for Non-Specialists | كتب ملزمة | | 2 | Virginia Evans / Jenny Dooley, 2008, Enterprise 1- Beginner Course book, Express Publishing, London | كتب مفتوحة | | 3 | Daniel Menaker - A Good Talk: The Story and Skill of Conversation (published 2010) | كتب مفتوحة | | 4 | Betty Schrampfer Azar& Stacy A. Hagen. Basic English Grammar. Amazon, 2011. | كتب مفتوحة | | 5 | Sherrie L. Nist. Improving Vocabulary Skills (Papereback 2009) | كتب مفتوحة | | 6 | http://www.learner.org/jnorth/Read20best.html | مواقع انترنت | | 7 | http://www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111025135936.htm | مواقع انترنت | | 8 | http://economist.com/printedition/displayStory.cfm?story_id=8345491 | مواقع انترنت | | 9 | http://www.learnenglish.de/vocabulary/buildings.htm | مواقع انترنت | | 10 | http://funeasyenglish.com/amarican-english-pronunciation.htm | مواقع انترنت |
|
|
| 9- 9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| | م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
|---|
| Reading Comprehension Quizzes | 1+2 | | Reading Comprehension Passages | 2+3 | | Cloze Practice Paragraph | 4 | | Word Meanings from Context | 4+6 | | English Vocabulary | 7 | | Passages for Translation | 8 | | English Structure | 9+10 | | Writing Practice | 11 | | Conversation Practice | 12+13 |
|
|
| اساتذة المادة: - |
| - أشرف السيد محمود احمد
|
| رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| عبير مصطفى عبدالرازق الجمل |