الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 44 | اسم المقرر: | الشعر | الفرقة: | رابعة لغة انجليزية | عنوان البرنامج: | | التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - This course aims at acquainting students with Victorian and Moder poetry
- Familiarizing students with related critical theories
- Giving students enough pratice in analyzing selected Victorian and modern poems
- Introducing students to the major movements and schools of the period
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | The Victorian Age: Introduction | | 2 | Lord Tennyson as representative of Victoria Age | | 3 | Tennyson | | 4 | Modernist Movement: Introduction | | 5 | Characteristics od Modern Poetry | | 6 | Gerard Manley Hopkins and his modern techniques with special emphasis on his new rhythm | | 7 | Emily Dickinson the modernist | | 8 | Ezra Pound and Imagism | | 9 | W. B. Yeats and Symbolism | | 10 | T. S. Eliot: Allusive, imagist, symbolist | | 11 | The Poetry of Robert Frost | | 12 | Walt Whitman the most revilutionary modern poet | | 13 | Metaphysical chracteristics in the poetry of some modernists like Dickinson, Hopkins, Whitman, Yeats and Eliot | | 14 | Common themes in modern poetry | | 15 | Common techniques of modrn poetry | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| Lecturing | | Individual reading of some modern poetry | | Class reading | | Writing well developed essays on Victorian and modern poetry (Home Assignements) |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | Midterm Exam | 5 | 2 | Oral Exam | 10 | 3 | Final Exam | 15 |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 10 | 2 | امتحان آخر الترم | 75 | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | 4 | الامتحان العملى | | 5 | أعمال الترم | | 6 | طرق أخرى للتقييم | 5 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| |
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| The Victorian Age: Introduction | | | Lord Tennyson as representative of Victoria Age | | | Tennyson | | | Modernist Movement: Introduction | | | Characteristics od Modern Poetry | | | Gerard Manley Hopkins and his modern techniques with special emphasis on his new rhythm | | | Emily Dickinson the modernist | | | Ezra Pound and Imagism | | | W. B. Yeats and Symbolism | | | T. S. Eliot: Allusive, imagist, symbolist | | | The Poetry of Robert Frost | | | Walt Whitman the most revilutionary modern poet | | | Metaphysical chracteristics in the poetry of some modernists like Dickinson, Hopkins, Whitman, Yeats and Eliot | | | Common themes in modern poetry | | | Common techniques of modrn poetry | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - برسوم فكرى برسوم جاد
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| |