الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
| 1- 1- بيانات المقرر :- |
| | الرمز الكودى: | 42 | | اسم المقرر: | قواعد وصوتيات (أ)صوتيات | | الفرقة: | رابعة لغة انجليزية | | عنوان البرنامج: | | | التخصص: | | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
| 2- 2- أهداف المقرر :- |
| - Introducing student teachers to the basic features of English phonology.
- Identifying the sounds of the phonology of educated standard English.
- Emphasizing the importance of phonology in promoting pronunciation
|
| 3- 3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
| 4- 4- محتويات المقرر :- |
| | م | الموضوع | الأسبوع |
|---|
| 1 | Conversational english | | | 2 | The units of conversation | | | 3 | The co-operative principle | | | 4 | Adjacency | | | 5 | Turn taking | | | 6 | Openings and closings | | | 7 | Stress and intonation | | | 8 | Conversational routines | | | 9 | Gambits - kinetics - proxemics | | | 10 | The sounds of silence | | | 11 | Learning to read gestures | | | 12 | The effects of physical appearance on human communcation | | | 13 | Communcation by gesture in the middle east | | | 14 | Space speaks - recorded materials | | | 15 | Oral practice and conversation | |
|
|
| 5- 5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| | م | الاسلوب |
|---|
| Lecturing. | | Class conversations and exercises. | | Cooperative learning |
|
|
| 6- 6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
| 7- 7- تقويم الطلاب :- |
| - التوقيت |
| | م | الطريقة | الأسبوع |
|---|
| 1 | Oral exams in language labs and classes | 3 | | 2 | Class participation | 6 | | 3 | Mid-term oral and written tests | 9 | | 4 | Final oral and written tests | 12 |
|
| - توزيع الدرجات |
| | م | الطريقة | الدرجة |
|---|
| 1 | امتحان نصف الترم | | | 2 | امتحان آخر الترم | 80 | | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | | 4 | الامتحان العملى | | | 5 | أعمال الترم | 10 | | 6 | طرق أخرى للتقييم | | | المجموع | 100% |
|
|
| 8- 8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| | م | المراجع | النوع |
|---|
| 1 | Selected material by instructor | | | 2 | Wells, John C. 2000. Longman Pronunciation Dictionary. London: Longman | | | 3 | www.omniglot.com/books/phonetics.htm | |
|
|
| 9- 9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| | م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
|---|
| Conversational english | | | The units of conversation | | | The co-operative principle | | | Adjacency | | | Turn taking | | | Openings and closings | | | Stress and intonation | | | Conversational routines | | | Gambits - kinetics - proxemics | | | The sounds of silence | | | Learning to read gestures | | | The effects of physical appearance on human communcation | | | Communcation by gesture in the middle east | | | Space speaks - recorded materials | | | Oral practice and conversation | |
|
|
| اساتذة المادة: - |
| - أحمد أنور ثابت
|
| رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| ممدوح عبدالمنعم حسانين الكنانى |