الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 34 | اسم المقرر: | الشعر | الفرقة: | ثالثة لغة انجليزية | عنوان البرنامج: | | التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - This course aims at acquainting students with major poems written in the eighteenth and nineteenth centuries
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | Eighteenth century poetry: Background | | 2 | Characteristics of Augustan Poetry | | 3 | Alexander Pope's poetry | | 4 | John Dryden's poetry | | 5 | The Romantic Movement: Introduction | | 6 | Romantic concept of poetry and its language | | 7 | Romantic use of imagination and Nature | | 8 | The poetry of William Wordsworth | | 9 | The poetry of S. T. Coleridge | | 10 | The poetry John Keats | | 11 | The poetry of William Blake | | 12 | The poetry of P. B. Shelley | | 13 | Common Themes of Romantic poetry: different themes by differnt poets | | 14 | Common techniques used by the Romantics | | 15 | Comparing and contrasting the Romantics | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| Lecturing | | Discussing the basic features of each school | | Class reading with emphasis on formal interest in the Augustan Age and the revolutinal spirit of the Romantics | | Individual reading | | Practicing commenting on and analysing poems by the Augustans and the Romantics |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | Paper exam | 5 | 2 | Midterm exam | 10 | 3 | Final exam | 15 |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 5 | 2 | امتحان آخر الترم | 75 | 3 | الامتحان الشفوى | 5 | 4 | الامتحان العملى | 5 | 5 | أعمال الترم | 5 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 5 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Coleman, Elliott, ed. Poems by Byron, Keats and Shelley. New York: International Collections Library, 1967. | | 2 | Gilchrist, Alexander. The Life of William Blake. London: 1945. | | 3 | Hunt, John Dixon, ed. Pope: The Rape of the Lock. A Casebook. London: Macmillan, 1968. | | 4 | Vendler, Helen. The Odes of John Keats. Cambridge: The Belknap Press of Harvard Univesity Press, 1983. | | 5 | Wordsworth, William. Selected Poems. London Penguin Books, 1996. | | 6 | http://www. bartleby.com | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| Eighteenth century poetry: Background | | | Characteristics of Augustan Poetry | | | Alexander Pope's poetry | | | John Dryden's poetry | | | The Romantic Movement: Introduction | | | Romantic concept of poetry and its language | | | Romantic use of imagination and Nature | | | The poetry of William Wordsworth | | | The poetry of S. T. Coleridge | | | The poetry John Keats | | | The poetry of William Blake | | | The poetry of P. B. Shelley | | | Common Themes of Romantic poetry: different themes by differnt poets | | | Common techniques used by the Romantics | | | Comparing and contrasting the Romantics | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - برسوم فكرى برسوم جاد
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| |