كلية التربية

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : طرق تدريس

2006 - 2007

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 22/12/2024
الجامعة :جامعة المنصورة
الكلية :كلية التربية
القسم :قسم المناهج وطرق التدريس
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: 28
اسم المقرر: طرق تدريس
الفرقة: ثالثة لغة انجليزية
عنوان البرنامج:
  • جميع البرامج الاكاديمية
التخصص:
عدد الساعات: نظري: 4فصل: عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. By the end of the course, students should be able to achieve the following: a) teach the main four skills of English as a foreign language(EFL) properly b) teach the sub skills of English as a foreign language(EFL) properly c) differentiate among the major EFL teaching methods d) Write a comprehensive lesson plan based on an agreed upon format e) prepare a reliable, practical and valid EFL test
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
1ESL/EFL teaching methods,teaching pronunciation, grammar, and vocabulary,teaching listening comprehension, speaking , reading, and composition;the role of culture in ESL/EFL teaching and learner assessment

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
lecturing/ discussion and tutoring

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
    لا توجد بيانات.

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1امتحان نصف الترم20
2امتحان آخر الترم80
3الامتحان الشفوى0
4الامتحان العملى0
5أعمال الترم0
6طرق أخرى للتقييم0
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1Richards, J.C. & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press.
2Brown,H. D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching, (4th ed.) Longman.
3Celce-Murcia,M. (2001).Teaching English as a Second or Foreign Language (3rd ed.) Heinle & Heinle.

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
ESL/EFL teaching methods,teaching pronunciation, grammar, and vocabulary,teaching listening comprehension, speaking , reading, and composition;the role of culture in ESL/EFL teaching and learner assessment

اساتذة المادة: -
  1. يحيى اسماعيل حسين محمد سرحان
رئيس مجلس القسم العلمى: -