الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم المناهج وطرق التدريس |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 28 | اسم المقرر: | طرق تدريس | الفرقة: | ثالثة لغة انجليزية | عنوان البرنامج: | | التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 4 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - By the end of the course, students should be able to achieve the following:
a) teach the main four skills of English as a foreign language(EFL) properly
b) teach the sub skills of English as a foreign language(EFL) properly
c) differentiate among the major EFL teaching methods
d) Write a comprehensive lesson plan based on an agreed upon format
e) prepare a reliable, practical and valid EFL test
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | ESL/EFL teaching methods,teaching pronunciation, grammar, and vocabulary,teaching listening comprehension, speaking , reading, and composition;the role of culture in ESL/EFL teaching and learner assessment | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| lecturing/ discussion and tutoring |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| |
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 20 | 2 | امتحان آخر الترم | 80 | 3 | الامتحان الشفوى | 0 | 4 | الامتحان العملى | 0 | 5 | أعمال الترم | 0 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 0 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Richards, J.C. & Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (2nd ed.) Cambridge: Cambridge University Press. | | 2 | Brown,H. D. (2000). Principles of Language Learning and Teaching, (4th ed.) Longman. | | 3 | Celce-Murcia,M. (2001).Teaching English as a Second or Foreign Language (3rd ed.) Heinle & Heinle. | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| ESL/EFL teaching methods,teaching pronunciation, grammar, and vocabulary,teaching listening comprehension, speaking , reading, and composition;the role of culture in ESL/EFL teaching and learner assessment | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - يحيى اسماعيل حسين محمد سرحان
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| |