كلية التربية

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : مدخل إلى الشعر

2006 - 2007

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 22/12/2024
الجامعة :جامعة المنصورة
الكلية :كلية التربية
القسم :قسم اللغات الأجنبية
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: E 124
اسم المقرر: مدخل إلى الشعر
الفرقة: أولى لغة إنجليزية
عنوان البرنامج:
  • جميع البرامج الاكاديمية
التخصص:
عدد الساعات: نظري: 2فصل: 1عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. This course provides students with a foundation in the methods of detailed reading and analysis essential to an understanding of literature in general and of poetry in particular.
  2. It also helps students enhance the four major skills of English language: Listening, speaking, reading and writing
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
1Finding the detailed meaning of the poem
2 Finding the intention of the poet
3Poetic devices: How the poet expresses himself
4Sense devices: simile, metaphor, apostrophe, personification, etc.
5Sound devices: alliteration, onomatopoeia, assonance, rhyme, rhythm, etc.
6structural devices: repetition, contrast, illustration, etc.
7Types of poetry: narrative, descriptive, reflective, etc.
8A short poem for analysis
9A long poem for analysis
10 How to read a poem loudly
11Test and exam sample
12 What poetry is: An introduction
13 Poetic elements: What makes a poem a poem
14Finding the meaning: the content
15 Finding the general meaning of the poem

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
- Listening to a poem in order to appreciate the sound effects: recorded material or instructor's reading
- Reading a poem individually
Reading a poem in a small group: dividing the class into groups
Using the blackboard, the vidio projector and the written text

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
    لا توجد بيانات.

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1Term paper5
2Midterm paper10
3Recitation15
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1امتحان نصف الترم5
2امتحان آخر الترم75
3الامتحان الشفوى5
4الامتحان العملى5
5أعمال الترم5
6طرق أخرى للتقييم5
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1Beaty Jerome and Booth, Allison. The Norton Anthology to Literature. New York: W. W. Norton & Company, 2002.
2 • 6.2 - DiYanni, Robert. Literature: Reading Fiction, Poetry, and Drama. New York: McGrow-Hill Higher Education, 2002. Books
3Shakespeare, William. Shakespeare's Sonnets. Ed. Stephen Booth. New Haven: Yale University Press, 1977.
4http://www.bartleby.com/
5http://www.theteachersguide.com/ChildrensSongs.htm
6http://falcon.jmu.edu/~ramseyil/index.html

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
Finding the detailed meaning of the poem
Finding the intention of the poet
Poetic devices: How the poet expresses himself
Sense devices: simile, metaphor, apostrophe, personification, etc.
Sound devices: alliteration, onomatopoeia, assonance, rhyme, rhythm, etc.
structural devices: repetition, contrast, illustration, etc.
Types of poetry: narrative, descriptive, reflective, etc.
A short poem for analysis
A long poem for analysis
How to read a poem loudly
Test and exam sample
What poetry is: An introduction
Poetic elements: What makes a poem a poem
Finding the meaning: the content
Finding the general meaning of the poem

اساتذة المادة: -
  1. برسوم فكرى برسوم جاد
رئيس مجلس القسم العلمى: -