كلية التربية

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : كتابه ( 1 )

2007 - 2008

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 22/12/2024
الجامعة :جامعة المنصورة
الكلية :كلية التربية
القسم :قسم اللغات الأجنبية
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: E 113
اسم المقرر: كتابه ( 1 )
الفرقة: أولى لغة إنجليزية
عنوان البرنامج:
  • جميع البرامج الاكاديمية
التخصص:
عدد الساعات: نظري: 1فصل: 2عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. This course aims at helping students develop their basic writing skills starting from the sentence and ending with the simple paragraph
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
1 Writing correct and clear sentences
2 Writing sentences of different structures
3 Pargraph outlining
4 Basic parts of the paragraph: topic sentence, specifics and extenders, conclusion
5 Developing the descriptive paragraph: describing people and places
6 Developing the narrative paragraph: narration in the resent and narration in the past
7 Developing the expository paragraph: importance of examples
8 Developing the comparative paragraph
9 Developing the classification paragrph
10 Developing the definition paragraph
11 Developing the paragraph by different means
12 Improving the paragraph through achiveing consistency and parallelism
13 Coherence
14Cohesion
15 Proofreading and editing

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
Distinguishing between the good and weak topic sentences in class and at home
Writing correct and clear topic sentences in class and at home
Practcing writing sentences of different strucures in class and at home
Practicing developing pargraphs by differnt means at home
Practicing improving paragraphs in class and at home

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
    لا توجد بيانات.

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1Self assessment5
2Midterm assessement10
3Final exam15
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1امتحان نصف الترم10
2امتحان آخر الترم75
3الامتحان الشفوى0
4الامتحان العملى10
5أعمال الترم5
6طرق أخرى للتقييم0
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1Imhoof, M and Hudson, H. From Paragraph to Essay. Developing Composition Skills. London: Longman Group, 1975
2Thomson, A. J. and Martinet, A.V. A Practical English Grammar. London, 1970
3owl.english.purdue.eduhandouts/general/gl_transition
4www.studygs.net/wrtstr6

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
Writing correct and clear sentences
Writing sentences of different structures
Pargraph outlining
Basic parts of the paragraph: topic sentence, specifics and extenders, conclusion
Developing the descriptive paragraph: describing people and places
Developing the narrative paragraph: narration in the resent and narration in the past
Developing the expository paragraph: importance of examples
Developing the comparative paragraph
Developing the classification paragrph
Developing the definition paragraph
Developing the paragraph by different means
Improving the paragraph through achiveing consistency and parallelism
Coherence
Cohesion
Proofreading and editing

اساتذة المادة: -
  1. أحمد أنور ثابت
رئيس مجلس القسم العلمى: -
ممدوح عبدالمنعم حسانين الكنانى