الجامعة :جامعة المنصورة |
الكلية :كلية التربية |
القسم :قسم اللغات الأجنبية |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | E 112 | اسم المقرر: | إستماع ( 1 ) | الفرقة: | أولى لغة إنجليزية | عنوان البرنامج: | - ليسانس الآداب والتربية لغة إنجليزية
| التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | 1 | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - Increasing students' awareness of the importance of listening in communication.
- Developing effective listening skills among students.
- Providing students with basic listening practice in English.
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | Consonants | | 2 | Vowels | | 3 | Diphthongs | | 4 | Syllables | | 5 | General Revision | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| Class conversations and exercises. | | Cooperative learning. | | Simulation. | | Work shops for practicing listening skills and communicating in English. |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | test 1 | 4 | 2 | test 2 | 8 | 3 | test 3 | 12 | 4 | Mid-term oral tests | 15 | 5 | Final exam | last |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 0 | 2 | امتحان آخر الترم | 62 | 3 | الامتحان الشفوى | 6 | 4 | الامتحان العملى | 10 | 5 | أعمال الترم | 22 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 0 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | - Powell, B. 1999. "Developing receptive language skills – listening and reading." In N. Pachler (ed.) Teaching modern foreign languages at advanced level. London: Routledge of the Taylor & Francis Group | | 2 | - Robbins, H. A.1992. How to speak and listen effectively. New York: AMACOM. | | 3 | - Ehrlich, A. R. 2002. Listening skills. Available online at http://www.informational-dynamics.com/listening.htm1 | | 4 | - Helgesen, M. (1998).Learning to listen. ESL Magazine, 1 (4), 24-25. | | 5 | - Imhof, M. (2001). How to listen more efficiently: Self-monitoring strategies in listening. International Journal of Listening, 15, 2-19. | | 6 | - Loffredo-Roca, M. 1997. Training college students to listen at higher levels. D.A.I., 58 (1), 29-A. | | 7 | - Teaching listening - ,EDUE329: Teaching Listening to Second Language Learners, Language Teaching: Listening Quiz: hxza.com/?q=teaching-listening | | 8 | - Guide to ESL Teaching Techniques concerning listening and the methodology of helping English EFL ESL TEFL and TOEFL students improve their listening skills: esl.about.com/cs/teachinglistening | | 9 | - www.ohiou.edu/esl/teacher/listening.html | | 10 | - www.eslpartyland.com/teachers/nov/listen.htm#Reading | | 11 | - www.hmpenglish.com/listening.htm | | 12 | - English Teaching - Teaching Listening Skills to ESL Classes: esl.about.com/cs/teachinglistening/a/a_tlisten.htm | | 13 | - http://hxza.com/?q=teaching-listening | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| Consonants | | | Vowels | | | Diphthongs | | | Syllables | | | General Revision | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - ايناس فتحى مصطفى الزيات
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| ممدوح عبدالمنعم حسانين الكنانى |