الجامعة :جامعة مدينة السادات |
الكلية :كلية تربية رياضية |
القسم : |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | 188 | اسم المقرر: | لغة انجليزية - 1418 | الفرقة: | الفرقه الثالثه | عنوان البرنامج: | - بكالوريوس في التربية الرياضية ( بنين )
| التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 3 | فصل: | | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - الحديث و الكتابة عن مجال التربية الرياضية باللغة الإنجليزية.
- الالتزام بالتقاليد الأكاديمية في الكتابة الحديثة .
- تحقيق الطالب التوازن بين الشكل و المضمون في الكتابة الأكاديمية .
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | 1/ Reviewing writing correct paragraphs. 2/ The students are asked to a paragraph about "Education" as a home-work. | | 2 | 1/ The Olympic Games ( part 1) . 2/ Grammar Exercise 1 3/ Translation passage No 1. | | 3 | 1/ The Olympic Games ( part 2). 2/ Grammar Exercise 2 3/ Translation passage No 2. | | 4 | 1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 1 ). 2/ Grammar Exercise 3 3/ Translation passage No 3. | | 5 | 1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 2 ). 2/ Grammar Exercise 4 3/ Translation passage No 4. | | 6 | 1/ Reviewing the home-work. 2/ Grammar Exercise 5 3/ Translation passage No 5. | | 7 | 1/ Somalia Refugees Desperate 2/ Grammar Exercise 6 3/ Translation passage No 6. | | 8 | 1/ Mother Theresa. 2/ Spoken & written Arabic. 3/ Grammar Exercise 7 3/ Translation passage No 7. | | 9 | 1/ The Need for Physical Education in Egypt (part 1) 2/ Grammar Exercise 8 3/ Translation passage No 8. | | 10 | 1/ The Need for Physical Education in Egypt (part2) 2/ Grammar Exercise 9 Translation passage No 9. | | 11 | 1/ Reviewing the home-work. 2/ Student are free to select one lesson according to their desire or need. 3/ Grammatical revision . | | 12 | Revision = some students ask & others try to answer , I may add notices. | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| محاضرات | | عروض تقديمية (داتا شو) | | واجبات منزلية. | | حوار ومناقشة |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| - -1 محاضرات -2 عروض تقديمية (داتا شو) -3واجبات منزلية. -4 حوار ومناقشة
|
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | امتحان نظري نهاية الفصل الدراسي | |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 20% | 2 | امتحان آخر الترم | 80% | 3 | الامتحان الشفوى | 0 | 4 | الامتحان العملى | 0 | 5 | أعمال الترم | 0 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 0 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | مذكرات المقرر | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| 1/ Reviewing writing correct paragraphs. 2/ The students are asked to a paragraph about "Education" as a home-work. | | | 1/ The Olympic Games ( part 1) . 2/ Grammar Exercise 1 3/ Translation passage No 1. | | | 1/ The Olympic Games ( part 2). 2/ Grammar Exercise 2 3/ Translation passage No 2. | | | 1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 1 ). 2/ Grammar Exercise 3 3/ Translation passage No 3. | | | 1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 2 ). 2/ Grammar Exercise 4 3/ Translation passage No 4. | | | 1/ Reviewing the home-work. 2/ Grammar Exercise 5 3/ Translation passage No 5. | | | 1/ Somalia Refugees Desperate 2/ Grammar Exercise 6 3/ Translation passage No 6. | | | 1/ Mother Theresa. 2/ Spoken & written Arabic. 3/ Grammar Exercise 7 3/ Translation passage No 7. | | | 1/ The Need for Physical Education in Egypt (part 1) 2/ Grammar Exercise 8 3/ Translation passage No 8. | | | 1/ The Need for Physical Education in Egypt (part2) 2/ Grammar Exercise 9 Translation passage No 9. | | | 1/ Reviewing the home-work. 2/ Student are free to select one lesson according to their desire or need. 3/ Grammatical revision . | | | Revision = some students ask & others try to answer , I may add notices. | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - أحمد إبراهيم أحمد عزب نور
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| محمد عبد العظيم أحمد إبراهيم شميس |