كلية تربية رياضية

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : لغة انجليزية - 1360

2013 - 2014

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 21/11/2024
الجامعة :جامعة مدينة السادات
الكلية :كلية تربية رياضية
القسم :
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: 130
اسم المقرر: لغة انجليزية - 1360
الفرقة: الفرقه الأولى
عنوان البرنامج:
  • بكالوريوس في التربية الرياضية ( بنين )
التخصص:
عدد الساعات: نظري: 45فصل: عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. القدرة على الحديث و الكتابة عن مجال التربية الرياضية باللغة الإنجليزية
  2. الالتزام بالتقاليد الأكاديمية في الكتابة الحديثة
  3. أن يحقق الطالب التوازن بين الشكل و المضمون في الكتابة الأكاديمية
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
11/ Reviewing writing correct paragraphs. 2/ The students are asked to a paragraph about "Education" as a home-work.6
21/ The General Aims of Physical Education (part 1). 2/ Grammar Exercise 1 3/ Translation passage No 1.3
31/ The General Aims of Physical Education (part 2)2/ Grammar Exercise 2 3/ Translation passage No 2.3
41/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 1 ). 2/ Grammar Exercise 3 3/ Translation passage No 3.3
51/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 2 ). 2/ Grammar Exercise 4 3/ Translation passage No 4.3
61/ Reviewing the home-work. 2/ Grammar Exercise 5 3/ Translation passage No 5.3
71/ Marriage & Divorce ( part 1) 2/ Grammar Exercise 6 3/ Translation passage No 6.3
81/ Marriage & Divorce ( part 2) 2/ Grammar Exercise 7 3/ Translation passage No 7.3
91/ Programs of Physical Education in Nursery, primary, Preparatory & Secondary Schools (part 1 ) 2/ Grammar Exercise 8 3/ Translation passage No 8.3
101/ Programs of Physical Education in Nursery, primary, Preparatory & Secondary Schools (part 2 ) 2/ Grammar Exercise 9 Translation passage No 9.3
111/ Somalia Refugees Desperate 2/ Grammar Exercise 10 3/ Translation passage No 10.3
121/ Reviewing the home-work. 2/ Student are free to select one lesson according to their desire or need. 3/ Grammatical revision .9

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
محاضرات
عروض تقديمية (داتا شو)
واجبات منزلية
حوار ومناقشة

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
  1. محاضرات - عروض تقديمية (داتا شو)- واجبات منزلية- حوار ومناقشة

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1في نهاية الفصل الدراسي
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1امتحان نصف الترم80%
2امتحان آخر الترم-
3الامتحان الشفوى-
4الامتحان العملى-
5أعمال الترم20%
6طرق أخرى للتقييم-
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1مذكرات المقرر
2الكتب الدراسية

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
1/ Reviewing writing correct paragraphs. 2/ The students are asked to a paragraph about "Education" as a home-work.6
1/ The General Aims of Physical Education (part 1). 2/ Grammar Exercise 1 3/ Translation passage No 1.3
1/ The General Aims of Physical Education (part 2)2/ Grammar Exercise 2 3/ Translation passage No 2.3
1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 1 ). 2/ Grammar Exercise 3 3/ Translation passage No 3.3
1/ Physical Education as an Integral Part of Total Education process (part 2 ). 2/ Grammar Exercise 4 3/ Translation passage No 4.3
1/ Reviewing the home-work. 2/ Grammar Exercise 5 3/ Translation passage No 5.3
1/ Marriage & Divorce ( part 1) 2/ Grammar Exercise 6 3/ Translation passage No 6.3
1/ Marriage & Divorce ( part 2) 2/ Grammar Exercise 7 3/ Translation passage No 7.3
1/ Programs of Physical Education in Nursery, primary, Preparatory & Secondary Schools (part 1 ) 2/ Grammar Exercise 8 3/ Translation passage No 8.3
1/ Programs of Physical Education in Nursery, primary, Preparatory & Secondary Schools (part 2 ) 2/ Grammar Exercise 9 Translation passage No 9.3
1/ Somalia Refugees Desperate 2/ Grammar Exercise 10 3/ Translation passage No 10.3
1/ Reviewing the home-work. 2/ Student are free to select one lesson according to their desire or need. 3/ Grammatical revision .9

اساتذة المادة: -
  1. أحمد إبراهيم أحمد عزب نور
رئيس مجلس القسم العلمى: -
محمد ابراهيم ابراهيم الباقيري