كلية التربية

نموذج رقم(12)

توصيف مقرر دراسي : مدخل الى الشعر

2008 - 2009

 
الفارابى لإدارة جودة التعليم والتعلم - 22/12/2024
الجامعة :جامعة دمياط
الكلية :كلية التربية
القسم :اللغات الأجنبية
1- بيانات المقرر :-
الرمز الكودى: E124
اسم المقرر: مدخل الى الشعر
الفرقة: أولى لغة إنجليزية
عنوان البرنامج:
  • ليسانس الاداب والتربية تعليم ابتدائى تخصص لغة انجليزية
التخصص:
عدد الساعات: نظري: 1فصل: 1عملى:
2- أهداف المقرر :-
  1. • 1 - This course provides students with a foundation in the methods of detailed reading and analysis essential to an understanding of literature in general and of poetry in particular
  2. - It also helps students enhance the four major skills of English language: Listening, speaking, reading and writing
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :-
4- محتويات المقرر :-
مالموضوعالأسبوع
1 What poetry is: An introduction
2 Poetic elements: What makes a poem a poem
3 Finding the meaning: the content
4 Finding the general meaning of the poem
5 Finding the detailed meaning of the poem
6 Finding the intention of the poet
7 Poetic devices: How the poet expresses himself
8 Sense devices: simile, metaphor, apostrophe, personification, etc.
9 Sound devices: alliteration, onomatopoeia, assonance, rhyme, rhythm, etc.
10 structural devices: repetition, contrast, illustration, etc.
11 Types of poetry: narrative, descriptive, reflective, etc.
12 A short poem for analysis

5- أساليب التعليم والتعلم :-
مالاسلوب
4.1 - - Listening to a poem in order to appreciate the sound effects: recorded material or instructor's reading
Reading a poem individually
• 4.3 - Reading a poem in a small group: dividing the class into groups
• 4.4 - Using the blackboard, the vidio projector and the written text

6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :-
    لا توجد بيانات.

7- تقويم الطلاب :-
أ- التوقيت
مالطريقةالأسبوع
1Term paper5
2Midterm paper10
3Recitation15
ب- توزيع الدرجات
مالطريقةالدرجة
1امتحان نصف الترم5
2امتحان آخر الترم75
3الامتحان الشفوى5
4الامتحان العملى5
5أعمال الترم5
6طرق أخرى للتقييم5
المجموع100%

8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع
مالعنصرالنوع
1- Beaty Jerome and Booth, Allison. The Norton Anthology to Literature. New York: W. W. Norton & Company, 2002.
2- DiYanni, Robert. Literature: Reading Fiction, Poetry, and Drama. New York: McGrow-Hill Higher Education, 2002. Books

9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي
مالمحتوىأسبوع الدراسة
What poetry is: An introduction
Poetic elements: What makes a poem a poem
Finding the meaning: the content
Finding the general meaning of the poem
Finding the detailed meaning of the poem
Finding the intention of the poet
Poetic devices: How the poet expresses himself
Sense devices: simile, metaphor, apostrophe, personification, etc.
Sound devices: alliteration, onomatopoeia, assonance, rhyme, rhythm, etc.
structural devices: repetition, contrast, illustration, etc.
Types of poetry: narrative, descriptive, reflective, etc.
A short poem for analysis

اساتذة المادة: -
  1. زكى محمد عبدالله
رئيس مجلس القسم العلمى: -
حامد محمد رزق حواس