الجامعة :جامعة دمياط |
الكلية :كلية التربية |
القسم :الفيزياء |
|
| 1- 1- بيانات المقرر :- |
| | الرمز الكودى: | 224 B | | اسم المقرر: | فسيولوجيا النبات (1) | | الفرقة: | ثانية بيولوجي | | عنوان البرنامج: | - بكالوريوس العلوم والتربية تخصص علوم بيولوجية وجيولوجيا
| | التخصص: | | | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | | عملى: | 2 |
|
| 2- 2- أهداف المقرر :- |
| - This course deals with the basic knowledge of cytology, histology and physiology, in addition to, laboratory-based experience of histology and frog anatomy.
|
| 3- 3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
| 4- 4- محتويات المقرر :- |
| | م | الموضوع | الأسبوع |
|---|
| 1 | water relations: importance of water, water absorption, transpiration, physiology of stomtal movement, physiology of water stress | | | 2 | plant mineral( nutrients and ion uptake essential and non essential mineral nutrient, macro and micronutrient, uptake & phosphorous, potassium, sulphar, iron, copper, zinc and boron, mineral uptake problems, and mechanisms | | | 3 | mycorrhizal association in regulation to nutrient uptake | | | 4 | growth and phytochrome in regulation to nutrient uptake | | | 5 | photomorphogensis | | | 6 | biological rhythms | | | 7 | reproductive growth | | | 8 | seed and bud dormancy: senescence and death | |
|
|
| 5- 5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| | م | الاسلوب |
|---|
| Lectures | | Experimental Lab | | Problems and essay assignment
|
|
|
| 6- 6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
| 7- 7- تقويم الطلاب :- |
| - الأساليب المستخدمة |
| | م | الطريقة |
|---|
| 1 - Final examenation | | 2 - Oral examination | | 3- Parctical examemnation | | Quizzes |
|
| - التوقيت |
| | م | الطريقة | الأسبوع |
|---|
| 1 | Semester activities including classroom interaction and Quizzes | 7 | | 2 | Lab performance evaluation | 9 | | 3 | Oral exam | 11 | | 4 | Final exam | 13 |
|
| - توزيع الدرجات |
| | م | الطريقة | الدرجة |
|---|
| 1 | امتحان نصف الترم | 90 | | 2 | امتحان آخر الترم | 0 | | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | | 4 | الامتحان العملى | 0 | | 5 | أعمال الترم | 0 | | 6 | طرق أخرى للتقييم | | | المجموع | 100% |
|
|
| 8- 8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| | م | المراجع | النوع |
|---|
| 1 | text books | | | 2 | films | | | 3 | video tapes | | | 4 | internet | | | 5 | Physics for scientists and engineers by R. Serway & R. Beichner | |
|
|
| 9- 9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| | م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
|---|
| water relations: importance of water, water absorption, transpiration, physiology of stomtal movement, physiology of water stress | | | plant mineral( nutrients and ion uptake essential and non essential mineral nutrient, macro and micronutrient, uptake & phosphorous, potassium, sulphar, iron, copper, zinc and boron, mineral uptake problems, and mechanisms | | | mycorrhizal association in regulation to nutrient uptake | | | growth and phytochrome in regulation to nutrient uptake | | | photomorphogensis | | | biological rhythms | | | reproductive growth | | | seed and bud dormancy: senescence and death | |
|
|
| اساتذة المادة: - |
| - نعمت محمد حسن محمود
|
| رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| نعمت محمد حسن محمود |