الجامعة :جامعة دمياط |
الكلية :كلية التربية |
القسم :النبات |
|
| 1- 1- بيانات المقرر :- |
| | الرمز الكودى: | 121Z | | اسم المقرر: | جسم الإنسان | | الفرقة: | أولى بيولوجى و جيولوجي | | عنوان البرنامج: | - بكالوريوس العلوم والتربية تخصص علوم بيولوجية وجيولوجيا
| | التخصص: | | | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | | عملى: | 2 |
|
| 2- 2- أهداف المقرر :- |
| - to understand the construcion and funcion of the main parts of the human body
- to understand how the body obtain and utizes oxygen and nurients
- to acquire knowldge about nutriion, food processing b digesive sstem and metabolism
- to recognize that the circulatory system links all the organ systems and plays a key role in defending the body against disease.
|
| 3- 3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
| 4- 4- محتويات المقرر :- |
| | م | الموضوع | الأسبوع |
|---|
| 1 | nutrition | | | 2 | nutrients | | | 3 | nutrional balance | | | 4 | the digestive system | | | 5 | structure of the digestive system | | | 6 | absorption and assimilation | | | 7 | some malfunctions of the digestive system | | | 8 | the sirculatory system | | | 9 | the blood | | | 10 | the heart | | | 11 | circulation: the blood vessels | | | 12 | the lymphatic system | | | 13 | the defence mechanism of the bod: immunity | | | 14 | some malfunctions of the circulatory system | | | 15 | the respiratory system | |
|
|
| 5- 5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| | م | الاسلوب |
|---|
| lectures in classroom | | Practicals in the Lab | | Computer software | | internet |
|
|
| 6- 6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
| 7- 7- تقويم الطلاب :- |
| - الأساليب المستخدمة |
| | م | الطريقة |
|---|
| Oral And wrtten Exams | | Mid terms exams, practical exams | | labortory exams. and final exams |
|
| - التوقيت |
| | م | الطريقة | الأسبوع |
|---|
| 1 | Activities | 4-6 | | 2 | Open discussion | 6-8 | | 3 | Brain stroming | 8-13 |
|
| - توزيع الدرجات |
| | م | الطريقة | الدرجة |
|---|
| 1 | امتحان نصف الترم | 90 | | 2 | امتحان آخر الترم | | | 3 | الامتحان الشفوى | 10 | | 4 | الامتحان العملى | | | 5 | أعمال الترم | | | 6 | طرق أخرى للتقييم | | | المجموع | 100% |
|
|
| 8- 8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| | م | المراجع | النوع |
|---|
| 1 | reference books | | | 2 | film resources | | | 3 | overhead transparencies | | | 4 | preserved specimens, models and charts | |
|
|
| 9- 9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| | م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
|---|
| nutrition | | | nutrients | | | nutrional balance | | | the digestive system | | | structure of the digestive system | | | absorption and assimilation | | | some malfunctions of the digestive system | | | the sirculatory system | | | the blood | | | the heart | | | circulation: the blood vessels | | | the lymphatic system | | | the defence mechanism of the bod: immunity | | | some malfunctions of the circulatory system | | | the respiratory system | |
|
|
| اساتذة المادة: - |
| - محمد أحمد عمران وادى
|
| رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| ممدوح محمد أحمد نعمة الله |