الجامعة :جامعة دمياط |
الكلية :كلية التربية |
القسم :اللغات الأجنبية |
|
1- بيانات المقرر :- |
| الرمز الكودى: | E124 | اسم المقرر: | مدخل إلى الشعر | الفرقة: | أولى لغة إنجليزية | عنوان البرنامج: | - ليسانس/ الآداب والتربية تخصص لغة إنجليزية
| التخصص: | | عدد الساعات: | نظري: | 2 | فصل: | 1 | عملى: | |
|
2- أهداف المقرر :- |
| - This course provides students with a foundation in the methods of detailed reading and analysis essential to an understanding of literature in general and of poetry in particular.
- It also helps students enhance the four major skills of English language: Listening, speaking, reading and writing
|
3- نواتج التعلم المستهدفة للمقرر :- |
| |
4- محتويات المقرر :- |
| م | الموضوع | الأسبوع |
---|
1 | • d3 - - It helps students read, appreciate, analyze and the write a bout poetry. | | 2 | Poetic elements: What makes a poem a poem | | 3 | Finding the meaning: the content | | 4 | Finding the general meaning of the poem | | 5 | Finding the detailed meaning of the poem | |
|
|
5- أساليب التعليم والتعلم :- |
| م | الاسلوب |
---|
| • 4.1 - - Listening to a poem in order to appreciate the sound effects: recorded material or instructor's reading | | • 4.2 - - Reading a poem individually | | • 4.3 - Reading a poem in a small group: dividing the class into groups | | • 4.4 - Using the blackboard, the vidio projector and the written text |
|
|
6- أساليب التعليم والتعلم للطلاب ذوى القدرات المحدودة :- |
| لا توجد بيانات. |
|
7- تقويم الطلاب :- |
| أ- التوقيت |
| م | الطريقة | الأسبوع |
---|
1 | Term paper | 4 | 2 | Midterm paper | 9 | 3 | Final exam | 11 | 4 | Recitation | 13 |
|
| ب- توزيع الدرجات |
| م | الطريقة | الدرجة |
---|
1 | امتحان نصف الترم | 5 | 2 | امتحان آخر الترم | 75 | 3 | الامتحان الشفوى | 5 | 4 | الامتحان العملى | 5 | 5 | أعمال الترم | 5 | 6 | طرق أخرى للتقييم | 5 | المجموع | 100% |
|
|
8- قائمة الكتب الدراسية والمراجع |
| م | العنصر | النوع |
---|
1 | Beaty Jerome and Booth, Allison. The Norton Anthology to Literature. New York: W. W. Norton & Company, 2002. | | 2 | DiYanni, Robert. Literature: Reading Fiction, Poetry, and Drama. New York: McGrow-Hill Higher Education, 2002. Books | | 3 | Shakespeare, William. Shakespeare | |
|
|
9- مصفوفة المعارف والمهارات المستهدفة من المقرر الدراسي |
| م | المحتوى | أسبوع الدراسة |
---|
| • d3 - - It helps students read, appreciate, analyze and the write a bout poetry. | | | Poetic elements: What makes a poem a poem | | | Finding the meaning: the content | | | Finding the general meaning of the poem | | | Finding the detailed meaning of the poem | |
|
|
اساتذة المادة: - |
| - حامد محمد رزق حواس
|
رئيس مجلس القسم العلمى: - |
| حامد محمد رزق حواس |